måndag 16 mars 2009

MVC besök idag.....

Idag har jag varit på besök på MVC och kollat läget....allt var bra, det är bara och vänta in den lilla. Barnmorskan - Barbro hade lite svårt med att höra bebbens hjärtljud som flera gånger förr. Men det brukar ordna sig när jag lägger mig på sidan och hon lyssnar då, och idag var det lika, bebben protesterar nog när jag ligger på rygg bara!!!
Nu har jag en ny tid på MVC nästa måndag den 23/3, den dagen jag har tid och jag kommer nog dit då också för jag är helt inställt på att gå över tiden något iaf.

Fast det blir nog en lång vecka/veckor dom här sista....man bara väntar liksom och när man "bara" går hemma så här så blir dagarna lätt lika det händer inte såå mycket och då blir det lååångt! Man vill bara att det ska hända! Man funderar ju på hur det ska starta, startar det med värkar? el med att vattnet går? eller att slemproppen går? Så fort man känner något i magen så kommer ju tanken, sammandragningar, förvärkar el är det värkar?!?!
Tänk all denna oro för att föda, pirrigheten inför att snart få träffa sitt barn, ivrigheten att få slut på graviditeten. Snart är det verkligen dax! Men när???! Hur??!
Ja ja jag vet att jag har varit med om detta 3 ggr förr...och ja vet att det är klart att man känner när det verkligen är dax men ändå, kommer det ut där det brukar så klart att man märker nått...haha haha. Men oron kommer nog oxå med att man har en bit att åka innan man är framme på förlossningen....

Om vattnet går så är det ju inga funderingar när det har gått så här långt, då kan man ju ringa och säga att vattnet har gått. Det här telefonsamtalet till förlossningen som är så jobbigt att ringa på något konstigt sätt. Men om det börjar med värkar så kommer det bli ett mer osäkert samtal man ringer liksom."Hej, jag har fått värkar - tror jag." "Jaha, hur kraftiga är de?" "Eh....som...värkar." "Hur tätt är tätt är det mellan dem?" "Kanske tio minuter." "Jaha, då kan du vänta hemma tills de känns riktigt kraftiga."
Ja men hur ska man ändå veta det är sååå svårt, och den tjatiga vägen till Hudik som man ska åka det går väl bra till Enånger men sen....det är ju 60, 70 och 80 km/h om vart annat hela vägen upp!!!!!
Oj vad jag tjatar och nöter om denna förlossning men det är ju faktiskt en rätt stor grej man ska vara med om så jag fortsätte nog och tjatar om detta.......ni får stå ut helt enkelt!!!!!!!!!!!!!!

Annars har jag inte gjort något speciellt idag bara varit seg!
Vi såg ju "Rallybrudar" igår kväll....jorå den var väl se värd tycker jag, faktiskt lite film för mig, -lättsam. Och sen tycker jag ju om svenska filmer.....även gamla svart vita svenska långfilmer, jag tycker dom är så charmiga och har alltid tyckt om dom ända sen jag var liten.

Oj vad jag vart sugen på något gott....paj med vaniljsås...Mmm...tänk om det kunna komma Ängel med det åt mig NU!!!!!!!! Man kan ju alltid drömma....det får väl bli en grov macka och lite te innan man försöker sova dom få timmar man får sova på natten numera.....Men först ska ja ta mig en dusch så man blir lite fräsch...det kan ju bli i natt man ska iväg!!!!?! HA HA HAHA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar