fredag 15 april 2011

Torsdag Hemfärd

Sorgligt. ledsamt och tråkigt och måsta åka härifrån....Sälen alltså, det har varit så sjukt skönt, roligt och varit här!!! Jag har liksom varit ledig och då menar jag ledig!!! Jag ska ju "öva" mig och vara ledig när när jag ska vara ledig och ha semester och så, så det här har jag gjort bra!!!! Vi skulle vara ur städad och ut checkad kl 11.00. Men vem ville åka hem då!?! Inte vi iallafall. Så vi packade iväg oss och till ett mysigt ställe och bara satt och myste i solen och bara njöt av ledigheten som var kvar. Haha annars har det varit en rätt galen dag måste jag säga på alla sätt och vis, tur man kan skratta åt det i efter hand!!!! På vägen hem så stannade vi nere i Sälen på Stadium - bara de är ju en saga för sig!!!! Emma och Melvin köpte sig en varsin Sälen luvtröja, jätte fina tycker jag!!! Och ja också var det Jesper, det slutade med att det vart ett par skor!!!!! För att göra det kort! När vi sen var på väg så hörde vi på radion att det hade hänt en olycka mellan Orsa o Mora så vägen var avstängd....så då stannade vi i Mora och gick på "Donken", det blev ett mysigt stopp! När vi sen var på väg så kunnde man komma förbi Olyckan, det var en timmer bil som hade vält...när vi kom dit så gick det bara att komma förbi som tur var. Vad konstigt det är fast man har det så bra borta så när man kommer hem så är det sååå underbart!!!! Och all snö var ju borta....fantastsikt underbart tycker jag!!! Det stämmer ju rätt bra "Borta Bra men Hemma Bäst" Det känns så bra, nu har man nästan haft en vecka ledigt med barnen och nu jobbar jag "bara" en vecka sen är vi lediga igen för då är det ju Påsklov!!! Och det ska också bli skönt. Men nu får vi njuta av dom här dagarna, tvätta och packa ihop oss här hemma igen!!! Innan alla grejor är på plats igen och innan All tvätt är tvättad...hua hua!!! Men allt går =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar