torsdag 21 maj 2009

Sjukhus....

Stackars, stackars min "lilla" Melvin som började bli såå sjuk i lördags med hög feber och var bara jätte hängig och det höll i sig och på måndag em/kväll så började han klaga på ont i magen och som på tisdag morgon hade det blivit värre!!!
Han hade fortfarande hög feber och bara låg och kved, aj aj aj!!!
Så vi åkte in med honom till S-hamns jourmottagning men blev skickad till Hudik med det samma. Efter en lång dag och många "turer" fram och tillbaka där liggandes på sängen för Melvin så kom dom fram till att det var blindtarmen! Så på tisdags kvällen så opererade han bort den...(och den var inte brusten sa dom då!)

Sent på tisdags kvällen åkte jag och Noel ( som också hade varit med hela dagen såklart) hem, då hade Melvin vaknat till och sagt hej och lite mer men mycket trött fortfarande efter narkosen, det kändes jätte hemskt, konstigt att åka ifrån Melvin då, för man vill ju vara där med sina barn när dom är sjuka. Men det hade/är ju svårt för mig att var kvar för jag kan ju inte lämna bort Noel som måste ha sin mat av mig....och vara där med honom också hela tiden är nog ingen hit direkt så pappa Magnus får vara där med honom, och det går bra.

I går var Melvin inte alls pigg....och i natt som var så fick han så ont så då kom det en läkare och kolla honom, det togs nya prover, han fick starkare smärtlindring osv
I dag på ronden så sas det att man fick se det som att blindtarmen ändå var brusten, därför har han infektion kvar i kroppen och är så dålig. Så då satten dom in dropp och intravinöst antibiotika två sorter och bli kvar i Hudik minst 3 dygn till....
Så nu hoppas jag att det vänder och att han blir piggare och snart får komma hem så jag slipper vara ifrån honom det är så jobbigt ska ni veta! Skulle så gärna vara där med honom hela tiden.
Längtar redan tills i morgon när vi ska åka upp men i morgon måste jag vänta till kl 14 innan vi åker för då kommer Emma hem från sitt konfirmationslägret och hon ska med upp så då blir det raka spåret dit när jag hämtar henne.
Då blir nog Melvin glad när han får träffa sin go Emma som han nu inte har träffat sen i tisdags morgon...det blir nog rena medicinen för honom tror jag. Dunderkur!!!

Usch och fy vad det är jobbigt när ens barn är och blir så sjuka, det måste vara det värsta man kan vara med om, man blir liksom helt slut som människa.
Så nu vill jag bara säga att jag tänker på dig Melvin hela tiden så det gör ont i kroppen och att jag älskar dig av hela mitt hjärta, önskar att det vänder nu och att du blir piggare så du får komma hem till mig/oss. Det är ju sååå tomt utan dig "prins gosefis" !!!!!!!!

Från det ena till det andra då så måste jag ju berätta att Jesper spelade fotbolls match i går kväll mot Sandarna och våra killar vann med 2-1!!!! Grattis grattis....
Synd bara att man inte var med....vi var ju i Hudik men man får väl hoppas att det blir många fler vinster nu. Det var visst en till match på söndag tror jag.....

Oj oj och till veckan ska man ordna till konfirmations dagen också som är den 31/5 söndag, pingstdagen, morsdag allt på samma dag + att jag ska fira min födelsedag den dagen. Vilken dag va?!?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar