lördag 23 maj 2009

Älskade lilla barn....

Fy vad det är tomt här hemma efter Melvin...och Pappa såklart...men Melvin!!!!!
Fatta det är skit tomt...nu har jag åkt till Hudik varje dag och träffa min goa goa Melvin för annars klarar jag mig inte också vill jag ju finnas där för honom såklart.
Han är alltså kvar i Hudik är väl på bättrings vägen men det går långsamt men han är såå duktig ska ni veta. CRPn är på väg ner men fortfarande jätte hög, också har han lite feber fortfarande och han måste ju vara feber fri ett dygn innan han får åka hem åtminstone....

I dag åkte jag och "farmor" upp och gick vi en sväng på stan först, vi köpte adidas byxor åt pappa och Melvin, "likadanna", och en varsin grön T-shirt så nu blir dom snygga! Och lite andra grejor till dom.
Men idag när jag (vi) kom upp så kändes det som det hade vänt lite...han såg piggare ut och var det också fast ändå hängig och svag! Men det kändes bra iaf jag blev såå glad.
Han visade oss Lekterapin på plan 3, då åkte han i rullstolen...sen gick vi ut i friska luften och tog en prommenad (Melvin i rullstol) ner till MC Donalds och bara det ni vilken grej för honom. Där fick vi i honom lite lite att äta och dricka men han mata mest fåglarna men ändå - han var ju uppe iaf!!!!!!!!!!!!!!!
Sen gick vi till Lekterapin igen en liten stund men sen var han jätte trött och somnade nästan på engång....han fick lite medicin också först.
Det kommer ta ett tag det här att få honom på fötter igen, men målet nu är att han ska få åka hem så får allt komma eftersom tiden går sen. Hjälp jag längtar såå efter honom...jag har så svårt att sova på nätterna för jag ligger och funderar och tänker på honom hela tiden också när jag nästan somnat så vaknar Noel och vill "snutta" lite också börjar jag fundera igen!!!!

Men det bästa av allt idag är nog när telefonen ringde Sådär vid 07 i morse och det var Melvin som ringde och lät som en solstråle precis sådär som Melvin. Vilken känsla :)
Och det är första gången som han har ringt eller pratat i telefonen på dom här dagarna....Jag kunde inte vakna på bättre sätt. Ha, Ha också ville han prata med Emma så jag måsta ju gå och väcka henne 07 i morse såklart....

Det blir lite konstigt allt här hemm när pappa och Melvin är där uppe ingenting blir som det brukar bara det att man sitter och åker till Hudik varje dag.
Tur att Emma och Jesper reder sig rätt mycket själva dom är så stora...i kväll så har dom varit på stan för det har varit " raj raj" på stan med crousing osv och dom hade haft kul båda två fast Jesper var väl sur för han måsta åka hem kl 10...men så är det!

I morgon har Jesper Match mot Enånger hemma i Borg och Emma har träning på em och jag måste väl klämma in en resa till Hudik jag om jag ska klara mig!
Det jag nu önskar mig mest av allt när jag nu fyller 35 år på måndag är att Melvin får komma hem (och pappa) då....
Men idag när vi var ner på stan i Hudik så fick jag lite kläder av Svärmor som födelsedags present...det var kul och behövligt kan jag säga! Och roligt när man hittar något annars brukar jag ha svårt med det. Så nu har jag nog något ha på mig till Konfirmationen till helgen så slipper jag fundera på det till veckan, så nu är det bara grabbarna x 3 som ska ha något tills dess. Till Emma köpte jag 2 st klänningar idag som hon ville ha....och hon kunde ha dom vilken tur det är så svårt att köpa till andra.

Nej nu måste jag gå och försöka sova så jag orkar med allt....
Kram kram kram kram kram kram kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar