måndag 5 december 2011

Ledig Dag

Ledig dag!!!
Synd bara att dom dagarna går så fort....så tur/skönt att jag är ledig i morgon också!!!!!
Idag har jag bakat en advents kaka som jag fick recept av en som går samma kurs som mig.....


2 ägg och 3 dl socker som vispas
4½ dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 påse saffran
150 g smör el margarin
ca 1½ dl mjölk

Grädda i en liten långpanna i 15 min
i  175 grader

Smält 40g marg
Blanda med 2 3/4 dl florsocker
Bred över kakan
Strö sen krossad Dajm över.

Sen gjorde jag barnens kanske just nu favorit mat......som faktiskt alla tycker om!!!!!!

Och den är faktiskt super god med en god sallad till!!!!!

Så mycket mer har jag inte hunnit med faktiskt, var på Utvecklingssamtal med Jesper på em också!!!
Satt här och kolla runt lite så hittade jag lite bilder sen fjol i julas och här är två.....

 Noel för ett år sedan ca, på Julfafton....full i bus även då!!!!
Sen den här bilden är lite unik...alla barnen på samma bild tillsammans med min mormor Anny!!!
Kul att ha kvar!!!!!!
Bilden är tagen på Juldagen 2010.

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund.

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar