torsdag 8 december 2011

Skola Skola

En lång dag i skolan men som ändå gick så fort!!!!
Nu har vi planerat och kommit och gång lite granna i allafall ivår lilla grupp...känns skönt!
Men många frågetecken har man ju fortfarande.....men så sa ju våran lärare, Inga-Lill igår att testo mer frågetecken vi hade ju bättre var det!!!! För då hade vår tankeverksamhet kommit igång och då var det bra....gissa om jag blev glad då!!!! Då tänkte jag, jag är på rätt spår ändå kanske!!!! Allt löser sig.......

Nu ska jag/vi hitta en bra (debatt) artikel som vi kan redovisa om och sätta igång en diskussion om i klassen....helst ska den handla om något inom pedagogik inom äldreomsorgen av något slag för vår del lättare att dikutera när man är mer insatt från början.....bara leta på. Det gör vi två o två.

Också ska jag hitta en bok och läsa, en skönlitterärbok som vi ska reflektera över innehållet i relation till kursinnehållet!!!!Redovisas enskilt.

Studiebesöket gjorde vi ju igår...på gymnasiesärskolan vid Åsberget (Utanhed) vilket underbart ställe, sen ska halva vår grupp göra ett till studiebesök till veckan som vi ska sammanfläta med vårt sen. Dom var inte med igår. Det ska också redovisas sen.

Sen har vi två stora saker som vi ska göra. Det är att vi ska samla ord till en ordbank. Där ska vi skriva om ord definitioner,teorier, exempel och funderingar om varje ord. Sammla så många som möjligt och man hinner med.
Och det andra är att vi ska skriva om ett dilemma, och olika sätt att förstå det utifrån kursinnehållet. Tydligt beskrivet utifrån olika teorier och det ska redovisas enskilt.

Ja så nog har jag att göra allt ska vara klart till den 23februari.

Igår kväll var jag på Albertina och åt Julbord med jobbet!!! Vilket kanon bra Julbord så mycket god och fin mat!!!! Riktigt nöjd måste jag säga.
Men så älskar jag fiskt också för det var ju mycket olika sillar,lax, strömming och min favorit rökt sik!!!! Och kanon god lutfisk så jag är riktigt riktigt nöjd.

I morgon kväll ska jag jobba en kort tur (som vanligt) sen är jag ledig 4 dagar....tills jag ska till skolan igen. Det ska bli så skönt.
Nu ska jag försöka göra någon ordning på alla mina skolpapper få se om jag lyckas. Sen blir det natta så man får vakna o se om det blir något oväder!!!!

Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar